Lihaskuntotunnit

BodyBow: BodyBow on mahtava ergonominen jumppakaari, jolla voi tehdä vaikka mitä! Tällä tunnilla pääset treenaamaan tasapainoa, lihaskuntoa sekä tekemään upeita kehoa avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunti sopii kaikille ja on erityisen hyvä selkävaivaisille, sillä kaaren muotoilu hoitaa selän aluetta.

 

BodyBow Fit: BodyBow Fit on tehotunti, jossa käytetään ainutlaatuista Bodybow-kaarta. Kaaren avulla sadaan kehon liikkeet tarkasti kohdistettua sinne minne halutaan. Tunnilla käytetään myös puolapuita hyväksi monissa yhdistelmäliikkeissä. Selkäsi kiittää. Tasapaino, liikkuvuus ja oman kehon hallinta paranee.

Core: Huippu tehokas ja napakka 30 min treeni keskivartalon lihaksille. Tällä tunnilla muokataan korsetti kuntoon!

 

KesämuokkausKokovartalon lihaskuntotunti, joka sopii kaikentasoisille kuntoilijoille. Tunnilla käytetään jonkun verran välineitä tehostamaan liikkeitä. Tällä tunnilla soi kesäinen musiikki!

Les Mills BODYPUMP™: BODYPUMP on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tunnilla käytetään levytankoja ja painoja tehostamaan treeniä. Tunti on puhtaasti lihaskuntoa alusta loppuun asti ja se kehittää tehokkaasti lihaskestävyyttäsi.
 

PowerMethod: Tunti on FysioPron fysioterapeuttien kehittämä toiminnallinen lihaskuntotunti. Tunnilla kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittelyssä tehdään kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita sekä harjoitellaan liiketekniikoita. Lihaskuntoliikkeet suoritetaan koko kehoa kuormittavin toiminnallisin liikkein, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

Reisi-vatsa-pakara: Tämän tunnin suosio on kantanut jo vuosikausia! RVP (=reidet, vatsa, pakarat) tunnilla saat upean lihaskuntotreenin lihaksille, joille erityisesti naiset kaipaavat usein kiinteytystä. Tunnilla tehdään töitä omalla kehonpainolla ja välillä haetaan lisätehoa liikkeisiin eri välineistä. 

Salus Fit: Mahtava lihaskuntotunti, jossa tehdään minuutin ajan aina yhtä liikettä omaan tahtiin. Tunnilla käytetään välineitä ja koko kroppa pääsee töihin. Lihaskuntoliikkeiden lisäksi tunnilla on myös muutama aerobinen sykkeennostoliike. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuvenytykset. 

Teho Muokkaus: Tunnilla tehdään kuntosalilta tuttuja liikkeitä, jokainen omalla paikallaan ja omilla välineillään. Tunnilla käytetään paljon painoja, jokaiselle löytyy varmasti sopiva treenivastus. Saat koko kropalle mahtavan treenin!

TRX: Toiminnallinen tunti, jossa välineenä käytetään joustamatonta TRX® hihnaa. Vastuksena käytät omaa kehoasi ja tehoa voi lisätä tai vähentää muuttamalla vartalon kallistuskulmaa. Tunti haastaa erityisesti keskivartalon lihakset.

Toiminnallinen treeni: Toiminnallisen harjoittelun tunti on monipuolinen tunti, joka kehittää kokonaisvaltaista kehonhallintaa, voimakestävyyttä sekä liikkuvuutta. Tunti on tarkoitettu edistyneille treenaajille, jotka eivät pelkää treenata kovempaa.

Vahva ylävartalo: Ylävartalon lihaskuntotunti, jolla käytetään välineitä sekä omaa kehonpainoa. Vahvistetaan selän, rintakehän, hartioiden ja käsivarsien lihaksia tehokkailla ja yksinkertaisilla liikkeillä. Sisältää lyhyen lämmittelyn, ei askellusta. Keppijumppa+vahva ylävartalotunnilla käytetään tunnin alussa keppiä lämmittelyssä, jolloin saadaan ylävartalo hyvin auki. 

Voima HIIT: Tunti, jossa nostetaan isojen painojen avulla sykkeet ylös. Tunnilla tehdään liikepareja, eli toistetaan tietty aika kahta liikettä vuorotellen ja saadaan näin hyvät tehot irti. Tunti sopii kovaa, koko vartalon treeniä haluaville, perusliikkeiden tekniikat osaaville. 

Salus seniorit: Ryhmä on suunnattu yli 60-vuotiaille Saluksen jäsenille. PersonalTrainer tekee jokaiselle ryhmäläiselle oman kuntosaliohjelman, joka tehdään ohjatusti. Alussa ja lopussa on lämmittelyt ja venyttelyt.

 

Liikkuvat tunnit

Les Mills BODYATTACK™: Sporttinen ja aerobinen treeni, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tunnissa yhdistyvät aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Liikkeet ovat yksinkertaisia, joissa pysyy hyvin mukana. Liikkeisiin tarjotaan hypyttömät vaihtoehdot.

Les Mills BODYCOMBAT™: Kamppailulajeihin pohjautuva vauhdikas aerobinen tunti. Tunnilla pidetään syke korkealla lyönnein, potkuin ja niiden yhdistelmillä. Tunti tekee todella hyvää kireälle niska-hartiaseudulle. Erilaiset lyönnit avaavat tehokkaasti jumiutuneita lihaksia ja saa veren virtaamaan!

Les Mills BODYSTEP™: Liikkuva tunti, joka kohottaa tehokkaasti aerobista kuntoa ja vahvistaa erityisesti alavartalon lihaksia. Tunnilla askelletaan laudalle mukaansatempaavan musiikin tahtiin. BODYSTEP sopii monille, sillä liikkeisiin tarjotaan myös hypytön vaihtoehto.

Porrastreeni: Porrastreenissä ollaan Rampakan portaissa tekemässä tehokas treeni niin rappusissa eri tyyleillä edeten kuin myös lihaskuntoliikkeitä lihaskuntopisteissä tehden. Tunti sopii kaikille, jokainen voi edetä liikkeissä omaan tahtiin ja oman kunnon mukaisesti.

Keho ja mieli

FasciaMethod: FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla tehdään aktiivisia venytyksiä faskialinjoja mukaillen, täsmävenytyksiä ja hierontaa faskiapallolla kehon kireimpiin alueisiin sekä harjoitetaan liikehallintaa.

FasciaMethod Voima: FasciaMethod Voima on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa ja tukilihas harjoittelua. Tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa osassa harjoitteita tehostamaan venytystä ja haastamaan tukilihaksistoa. Myös hierontapalloa hyödynnetään faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. 

Flow jooga: FlowJooga on liikkeestä toiseen virtaava joogaharjoitus. Tunti kehittää voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa sekä auttaa parantamaan kehotietoisuutta. Tunti sisältää loppurentoutuksen. Tunnilla voit lempeästi haastaa itseäsi.

Kehonhuolto: Tätä tuntia jokaisen keho tarvitsee. Hellää huoltoa koko keholle, jotta rankemmatkin treenit taas kulkevat. Ota mukaan ohjelmistoon. 

Keppijumppa: Suosittu keskivartaloa ja hartiaseutua vahvistava ja avaava tunti, jossa välineenä käytetään keppiä. Tunti sisältää paljon rullauksia ja kiertoja rangalle, minkä ansiosta selkä vetreytyy ja ryhti oikenee. Tunti on todella hyvä erityisesti istumatyötä tekeville ja kaikille, jotka haluavat vetreämmän olotilan niska-hartiaseudulle. 

LesMills (Lämpö) BODYBALANCE™: Tunti purkaa kehon ja mielen kireyksiä tai chi´hin, joogaan ja pilatekseen pohjautuvilla liikkeillä. Kehoa ja mieltä huoltavat liikkeet tekevät tunnista lempeän treenin. Tunti kehittää funktionaalista voimaa ja liikkuvuutta.

Pilates: Mattoliikkeistä koostuva pilatestunti. Tunti sopii kaikille ja se kehittää erityisesti syviä keskivartalon lihaksia. Pilates lisää verenkiertoa, syventää hengitystä, sekä parantaa voimaa, notkeutta ja ryhtiä.

Venyttely: Kehon lihaksistoa palauttava ja rentouttava lihashuoltotunti. Venytysten ansiosta lihaskireys hellittää, ryhti oikenee ja lihasten suorituskyky palautuu sekä vähitellen kasvaa. Suositellaan kaikille.

Lämpö Yin jooga: Yin joogassa haetaan tasapainoa ja pysähtymistä kaiken dynaamisen tekemisen ja kiireen keskellä. Yin joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Lihakset saavat olla mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. 

Spinning

Iisi Spinning: Tunnilla poljetaan sisäpyöräilyyn kehitetyllä pyörällä. Iisi-tunnilla nostetaan aerobista kuntoa maltillisilla sykkeillä. Tällä tunnilla hiki virtaa ja jalka- ja pakaralihakset voimistuvat ja kiinteytyvät. Tunnin tasoon pystyy itse vaikuttamaan pyörässä olevalla vastussäädöllä. Spinning on erittäin nivelystävällinen laji, joka sopii kaikenkuntoisille. 

Tempo Spinning: Mukaansatempaava kevyt vauhtikestävyystunti spinningpyörällä, jossa lennokas musiikki siivittää menoa! Tämä tunti on hieman Iisi-tuntia raskaampi, mutta tunnin tehoa pystyy itse säätelemään omalla vastuksella, joka löytyy pyörästä. Aerobinen kunto nousee ja hiki virtaa. 

Tanssitunnit

LesMills SH´BAM: Sh’Bam yhdistää helpot, mutta äärimmäisen kuumat tanssiliikkeet yhteen soljuvaksi tanssitunniksi. Se onkin täydellinen tapa kohottaa peruskuntoa ja vapauttaa sisäinen starasi – vaikka et paljoa tanssia osaisikaan. Treeneissä kuulet kuumimmat listahitit, tanssimusiikkia joka soi suosituimmissa yökerhoissa ympäri maailman, tuttuja klassikoita remiksattuna ja modernisoituja lattaribiittejä. Tunnilla pääset kokeilemaan erilaisia tanssityylejä, kuten latinotansseja, hiphopia, bollywoodia, musikaalitanssia ym.