Lihaskuntotunnit

BodyBow: BodyBow on mahtava ergonominen jumppakaari, jolla voi tehdä vaikka mitä! Tällä tunnilla pääset treenaamaan tasapainoa, lihaskuntoa sekä tekemään upeita kehoa avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Tunti sopii kaikille ja on erityisen hyvä selkävaivaisille, sillä kaaren muotoilu hoitaa selän aluetta.

 

BodyBow Fit: Mahtava kaikille suositeltava tunti, jossa treenataan lihaskuntoa BodyBow-kaaren ja välillä myös yhden käsipainon avulla. Tasapaino, liikkuvuus, lihaskunto ja oman kehon hallinta paranevat. 

Core: Huippu tehokas ja napakka 30 min treeni keskivartalon lihaksille. Tällä tunnilla muokataan korsetti kuntoon!

Kahvakuula, aloittelijat: Tällä tunnilla opit kahvakuulan oikeita tekniikoita turvallisesti, jotta voit myöhemmin mennä haastavammillekin kahvakuulatunneille. Tunnilla saat hyvän treenin hyvällä opastuksella. Alkeistunnilla käymistä suosittellaan ainakin neljä kertaa, ennenkuin menet haastavimmille tunneille.

Kahvakuula, perustaso: Kahvakuulalla tehtävä treeni koko kropalle. Tunnilla syke nousee ja saat hyvän poltteen lihaksiin. Tunti sopii niille, jotka osaavat jo kahvakuulan perusliikkeet.

Kahvakuula, edistyneet: Kahvakuulatunti sellaisille, jotka taitavat jo hyvin kuulankäytön ja kaipaavat haastavampaa kuulatreeniä.

Les Mills BODYPUMP™: BODYPUMP on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tunnilla käytetään levytankoja ja painoja tehostamaan treeniä. Tunti on puhtaasti lihaskuntoa alusta loppuun asti ja se kehittää tehokkaasti lihaskestävyyttäsi.

Muokkaus:  Kaikille sopiva koko vartalon peruslihaskuntotunti, joka sisältää alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyt. Tälle tunnille saa ottaa sellaisen lapsen mukaan saliin, joka viihtyy paikallaan. Esim. vauva tai sitten isompi lapsi, joka voi esim. piirrellä tai pelailla jumpan aikana. 

PowerMethod: Tunti on FysioPron fysioterapeuttien kehittämä toiminnallinen lihaskuntotunti. Tunnilla kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittelyssä tehdään kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita sekä harjoitellaan liiketekniikoita. Lihaskuntoliikkeet suoritetaan koko kehoa kuormittavin toiminnallisin liikkein, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

Reisi-vatsa-pakara: Tämän tunnin suosio on kantanut jo vuosikausia! RVP (=reidet, vatsa, pakarat) tunnilla saat upean lihaskuntotreenin lihaksille, joille erityisesti naiset kaipaavat usein kiinteytystä. Tunnilla tehdään töitä omalla kehonpainolla ja välillä haetaan lisätehoa liikkeisiin eri välineistä. 

Salus Fit: Mahtava lihaskuntotunti, jossa tehdään minuutin ajan aina yhtä liikettä omaan tahtiin. Tunnilla käytetään välineitä ja koko kroppa pääsee töihin. Lihaskuntoliikkeiden lisäksi tunnilla on myös helppoja sykkeennostoja. Sisältää alkulämmittelyn ja loppuvenytykset. 

Salus seniorit: Ryhmä on suunnattu yli 60-vuotiaille Saluksen jäsenille. PersonalTrainer tekee jokaiselle ryhmäläiselle oman kuntosaliohjelman, joka tehdään ohjatusti. Alussa ja lopussa on lämmittelyt ja venyttelyt.

Teho Muokkaus: Tunnilla tehdään kuntosalilta tuttuja liikkeitä, jokainen omalla paikallaan ja omilla välineillään. Tunnilla käytetään paljon painoja, jokaiselle löytyy varmasti sopiva treenivastus. Saat koko kropalle mahtavan treenin!

Toiminnallinen treeni: Toiminnallisen harjoittelun tunti on monipuolinen tunti, joka kehittää kokonaisvaltaista kehonhallintaa, voimakestävyyttä sekä liikkuvuutta. Tunti on tarkoitettu edistyneille treenaajille, jotka eivät pelkää treenata kovaa.

Vahva ylävartalo: Ylävartalon lihaskuntotunti, jolla käytetään välineitä sekä omaa kehonpainoa. Vahvistetaan selän, rintakehän, hartioiden ja käsivarsien lihaksia tehokkailla ja yksinkertaisilla liikkeillä. Sisältää lyhyen lämmittelyn, ei askellusta.

Voima HIIT: Tunti, jossa nostetaan isojen painojen avulla sykkeet ylös. Tunnilla tehdään liikepareja, eli toistetaan tietty aika kahta liikettä vuorotellen ja saadaan näin hyvät tehot irti. Tunti sopii kovaa, koko vartalon treeniä haluaville, perusliikkeiden tekniikat osaaville. 

 

Liikkuvat tunnit

HIITHIIT on kiireisen kuntoilijan unelmatreeni. Tunti kestää 30min. Tunnin aluksi verrytellään ja lopuksi jäähdytellään. Treeniosiossa tehdään maksimaalisia työosuuksia ja levätään liikkeiden välissä lyhyitä jaksoja. Liikkeet ovat erilaisia juoksuja, hyppyjä ja kehonpainoliikkeitä. Joissakin liikkeissä käytetään mm. levykiekkoja ja kahvakuulia. Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Jos haluat tutkitusti tehokasta rasvanpolttoa tai parantaa aerobista kuntoasi, ota HIIT mukaan treeneihisi!

Les Mills BODYATTACK™Sporttinen ja aerobinen treeni, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tunnissa yhdistyvät aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Liikkeet ovat yksinkertaisia, joissa pysyy hyvin mukana. Liikkeisiin tarjotaan hypyttömät vaihtoehdot.

Les Mills BODYCOMBAT™: Kamppailulajeihin pohjautuva vauhdikas aerobinen tunti. Tunnilla pidetään syke korkealla lyönnein, potkuin ja niiden yhdistelmillä. Tunti tekee todella hyvää kireälle niska-hartiaseudulle. Erilaiset lyönnit avaavat tehokkaasti jumiutuneita lihaksia ja saa veren virtaamaan!

Les Mills BODYSTEP™: Liikkuva tunti, joka kohottaa tehokkaasti aerobista kuntoa ja vahvistaa erityisesti alavartalon lihaksia. Tunnilla askelletaan laudalle mukaansatempaavan musiikin tahtiin. BODYSTEP sopii monille, sillä liikkeisiin tarjotaan myös hypytön vaihtoehto.

Rasvanpoltto: Tunti jossa rakennetaan perinteistä koreografista sarjaa liike liikkeeltä hauskan musiikin siivittämänä. Hiki virtaa ja käsien ja jalkojen koordinaatio paranee. Tämä tunti muistuttaa 80- ja 90- luvun aerobictuntia! 

 

Keho ja mieli

BodyBow venyttely: Super hyvä venyttelytunti BodyBow kaarta venytyksissä hyväksikäyttäen. Kaaren avulla saat vietyä venytykset helposti kireimpiin kohtiin. Tunnilla tehdään pääasiassa dynaamisia venytyksiä, eli venytetään kehoa likkeen avulla. Mihinkään asentoon ei jäädä pitkäksi aikaa paikoilleen. 

 

FasciaMethod: FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla tehdään aktiivisia venytyksiä faskialinjoja mukaillen, täsmävenytyksiä ja hierontaa faskiapallolla kehon kireimpiin alueisiin sekä harjoitetaan liikehallintaa.

FasciaMethod Voima: FasciaMethod Voima on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa ja tukilihas harjoittelua. Tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa osassa harjoitteita tehostamaan venytystä ja haastamaan tukilihaksistoa. Myös hierontapalloa hyödynnetään faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. 

Kehonhuolto: Tätä tuntia jokaisen keho tarvitsee. Hellää huoltoa koko keholle, jotta rankemmatkin treenit taas kulkevat. Ota mukaan ohjelmistoon. 

Keppijumppa: Suosittu keskivartaloa ja hartiaseutua vahvistava ja avaava tunti, jossa välineenä käytetään keppiä. Tunti sisältää paljon rullauksia ja kiertoja rangalle, minkä ansiosta selkä vetreytyy ja ryhti oikenee. Tunti on todella hyvä erityisesti istumatyötä tekeville ja kaikille, jotka haluavat vetreämmän olotilan niska-hartiaseudulle. 

Lempeä jooga: Tällä joogatunnilla keskitytään huoltamaan ja vahvistamaan kehoa sekä rauhoittamaan mieltä.
Liikkeet ovat lempeitä ja tahti rauhallinen. Huomiota kiinnitetään mm. hengitykseen, tasapainoon, liikkuvuuden lisäämiseen sekä tukilihaksiin. Tunti soveltuu kaikille.

LesMills (Lämpö) BODYBALANCE™: Tunti purkaa kehon ja mielen kireyksiä tai chi´hin, joogaan ja pilatekseen pohjautuvilla liikkeillä. Kehoa ja mieltä huoltavat liikkeet tekevät tunnista lempeän treenin. Tunti kehittää funktionaalista voimaa ja liikkuvuutta.

Pilates: Mattoliikkeistä koostuva pilatestunti. Tunti sopii kaikille ja se kehittää erityisesti syviä keskivartalon lihaksia. Pilates lisää verenkiertoa, syventää hengitystä, sekä parantaa voimaa, notkeutta ja ryhtiä.

Lämpö venyttely: Kehon lihaksistoa palauttava ja rentouttava lihashuoltotunti. Venytysten ansiosta lihaskireys hellittää, ryhti oikenee ja lihasten suorituskyky palautuu sekä vähitellen kasvaa. Lämpö lisää lihasten elastisuutta. Suositellaan kaikille.

(Lämpö) Yin jooga: Yin joogassa haetaan tasapainoa ja pysähtymistä kaiken dynaamisen tekemisen ja kiireen keskellä. Yin joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Lihakset saavat olla mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. Tunnilla putkityyny eli bolsteri tai tyyny helpottavat asennoissa olemista. Näitä ei löydy salilta, joten ota oma bolsteri/tyyny kotoa mukaasi jos mahdollista. Erityisesti kylmänä vuodenaikana on suositeltavaa pukea ylleen pitkähihainen pusero ja sukat perjantain Yin jooga-tunnille, koska siellä ei ole lämpölamput päällä. Keskiviikon tunneilla lämmöt on päällä. 

Spinning ja crossing

SPINNING- JA CROSSING-TUNNIT (Crossing eli laiteaskellus, Spinning eli sisäpyöräily):

Iisi Spinning: Tunnilla poljetaan sisäpyöräilyyn kehitetyllä pyörällä. Iisi-tunnilla nostetaan aerobista kuntoa maltillisilla sykkeillä. Tällä tunnilla hiki virtaa ja jalka- ja pakaralihakset voimistuvat ja kiinteytyvät. Tunnin tasoon pystyy itse vaikuttamaan pyörässä olevalla vastussäädöllä. Spinning on erittäin nivelystävällinen laji, joka sopii kaikenkuntoisille. 

Iisi Crossing: Ohjattua peruskestävyysharjoittelua elliptisillä laitteilla. Koko vartaloa aktivoidaan hyvin, sillä laitteet edellyttävät sekä käsien että jalkojen käyttöä, sekä hyvää keskivartalon hallintaa. Tunti saa hien virtaamaan ja innostava musiikki siivittää menoa! Laite sopii kaikentasoisille kuntoilijoille, hyvä myös raskaanaoleville.

Retro Spinning: Kaikentasoisille polkijoille (myös aloittelijoille) sopiva spinning-tunti, jossa menneiden vuosikymmenten hitit siivittävät menoa! 

Retro Crossing: Rentoa ja hauskaa retromeininkiä crossinglaitteen päällä. Sopii kaikille! 

Tempo Spinning: Mukaansatempaava kevyt vauhtikestävyystunti spinningpyörällä, jossa lennokas musiikki siivittää menoa! Tämä tunti on hieman Iisi-tunteja raskaampi, mutta tunnin tehoa pystyy itse säätelemään omalla vastuksella, joka löytyy pyörästä. Aerobinen kunto nousee ja hiki virtaa. 

Tempo Crossing: Tehokas ja hauska vauhtikestävyystunti crossing-laitteella. Tällä tunnilla saat hyvän treenin koko vartalolle ja aerobinen kunto nousee. Hyvä musiikki siivittää menoa. Tunti on hieman Iisi-tunteja raskaampi.

Tanssitunnit

BailaBaila: BailaBaila tunnilla fiilistellään musiikin ja siihen sopivan koreografian tuotoksia. Tunti sopii ihan jokaiselle. Tule pitämään hauskaa ja hikoilemaan tälle ihanalle uudelle tanssitunnille!

 

Dance: Dance on tanssitunti jossa yhdistyy eri tanssityylejä. Tanssisarjat sopivat lähes kaikille ja alkuperäiset kappaleet luovat tästä tunnista kunnon hikitreenin.

Les Mills SH´BAMSh’Bam yhdistää helpot, mutta äärimmäisen kuumat tanssiliikkeet yhteen soljuvaksi tanssitunniksi. Se onkin täydellinen tapa kohottaa peruskuntoa ja vapauttaa sisäinen starasi – vaikka et paljoa tanssia osaisikaan. Treeneissä kuulet kuumimmat listahitit, tanssimusiikkia joka soi suosituimmissa yökerhoissa ympäri maailman, tuttuja klassikoita remiksattuna ja modernisoituja lattaribiittejä.

Zumba Fitness: Mukaansa tempaava ja mieletöntä fiilistä tuova tanssillinen tunti. Energinen ja hauska tunti, jossa yhdistyy eri tanssikulttuurit.

PALVELUT

AUKIOLOAJAT

Kuntosali
Ryhmäliikunta
Fysioterapia
Personal training
Jäsenedut

Vastaanotto Palvelee :

Ma  12.00-19.00

Ti 12.00-19.00

Ke 12.00-19.00

To 12.00-18.00

Pe 10.00-15.30

La Suljettu

Su Suljettu 

 

Kuntosalille avainkortilla joka päivä 05:00- 23:00 (24:00) 

  • Facebook/KuntoSalus
  • Instagram/KuntoSalus

OTA YHTEYTTÄ

Puh: (09) 2713008 /
Vastaanoton aukioloaikoina

Sähköposti:
 jarvenpaa@kuntosalus.fi

Alhotie 14, 04430 Järvenpää

TÄÄLLÄ ME OLEMME