top of page
hyvä6.jpeg

Lihaskuntotunnit

BODYBOW: BodyBow on mahtava ergonominen jumppakaari, jolla voi tehdä vaikka mitä! Tällä tunnilla pääsee treenaamaan mm. kehon syviä tukilihaksia. Tunnilla käytetään usein kaaren lisäksi myös pitkää kuminauhaa, jonka avulla tehdään kävelyä ja juoksua tukevia harjoitteita. Kuminauhan avulla saadaan rintarankaan kiertoa ja mm. hartialihaksiin, vatsaan ja pakaroihin voimaa.

BODYBOW FIT: BodyBow Fit on tehotunti, jossa käytetään ainutlaatuista Bodybow-kaarta. Kaaren avulla sadaan kehon liikkeet tarkasti kohdistettua sinne minne halutaan. Tunnilla käytetään myös puolapuita hyväksi monissa yhdistelmäliikkeissä. Selkäsi kiittää. Tasapaino, liikkuvuus ja oman kehon hallinta paranee.

CIRCUIT: Kaikille sopiva perinteinen kiertoharjoittelutunti, joka kehittää tehokkaasti sekä hapenottokykyäsi että lihaskuntoasi. Tunnin tehon voit säädellä itse päivän olotilan mukaan. Circuitissa saat koko vartalon työskentelemään ja hien virtaamaan.

CORE: Huippu tehokas ja napakka 30 min treeni keskivartalon lihaksille. Tällä tunnilla muokataan korsetti kuntoon!
j
FASCIAMETHOD POWER: FasciaMethod Power on toiminnallista perusvoimaharjoittelua, liikkuvuus- ja kehonhallintaharjoittelua sekä tukilihasten aktivointia.​ Tunnilla tavoitellaan syvien tukilihasten ja pinnallisten lihasten hyvää kuntoa sekä hyvää kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Tavoitteena on edistää tuki- ja liikuntaelimistön terveyttä ja toimintakykyä.

JÄTTIPALLO: Tehokas ja hauska harjoitus koko vartalolle jättipallon kanssa. Tunnilla lämmitellään pallon päällä, jonka jälkeen tehdään tasapaino- ja lihaskuntoharjotteita palloa hyväksi käyttäen.

LES MILLS BODYPUMP™: BODYPUMP on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa tärkeimmät lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tunnilla käytetään levytankoja ja painoja tehostamaan treeniä. Tunti on puhtaasti lihaskuntoa alusta loppuun asti ja se kehittää tehokkaasti lihaskestävyyttäsi.

POWERMETHOD: Tunti on FysioPron fysioterapeuttien kehittämä toiminnallinen lihaskuntotunti. Tunnilla kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittelyssä tehdään kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita sekä harjoitellaan liiketekniikoita. Lihaskuntoliikkeet suoritetaan koko kehoa kuormittavin toiminnallisin liikkein, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta.

RVP: Tämän tunnin suosio on kantanut jo vuosikausia! RVP (=reidet, vatsa, pakarat) tunnilla saat upean lihaskuntotreenin lihaksille, joille erityisesti naiset kaipaavat usein kiinteytystä. Tunnilla tehdään töitä omalla kehonpainolla, sekä haetaan lisätehoa liikkeisiin eri välineistä. 

SALUS FIT: Mahtava lihaskuntotunti, jossa tehdään minuutin ajan aina yhtä liikettä omaan tahtiin. Tunnilla käytetään välineitä ja koko kroppa pääsee töihin. Lihaskuntoliikkeiden lisäksi tunnilla on myös muutama aerobinen sykkeennostoliike. Tunti sisältää alkulämmittelyn ja loppuvenytykset. 

TEHO MUOKKAUS: Tunnilla tehdään kuntosalilta tuttuja liikkeitä, jokainen omalla paikallaan ja omilla välineillään. Tunnilla käytetään paljon painoja, jokaiselle löytyy varmasti sopiva treenivastus. Saat koko kropalle mahtavan treenin!

TOIMINNALLINEN CIRCUIT: Circuit, jossa tehdään koko vartaloa haastavia toiminnallisia liikkeitä.

TOIMINNALLINEN TREENI: Toiminnallisen harjoittelun tunti on monipuolinen tunti, joka kehittää kokonaisvaltaista kehonhallintaa, voimakestävyyttä sekä liikkuvuutta. Tunti on tarkoitettu edistyneille treenaajille, jotka eivät pelkää treenata kovempaa.


VAHVA YLÄVARTALO: Ylävartalon lihaskuntotunti, jolla käytetään välineitä sekä omaa kehonpainoa. Vahvistetaan selän, rintakehän, hartioiden ja käsivarsien lihaksia tehokkailla ja yksinkertaisilla liikkeillä. Sisältää lyhyen lämmittelyn, ei askellusta. 

SALUS SENIORIT: Ryhmä on suunnattu yli 60-vuotiaille Saluksen jäsenille. PersonalTrainer tekee jokaiselle ryhmäläiselle oman kuntosaliohjelman, joka tehdään ohjatusti. Alussa ja lopussa on lämmittelyt ja venyttelyt.

Liikkuvat tunnit

LES MILLS BODYATTACK®: Sporttinen ja aerobinen treeni, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tunnissa yhdistyvät aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa kehittävät liikkeet. Liikkeet ovat yksinkertaisia, joissa pysyy hyvin mukana. Liikkeisiin tarjotaan hypyttömät vaihtoehdot.

LES MILLS BODYCOMBAT®: Kamppailulajeihin pohjautuva vauhdikas aerobinen tunti. Tunnilla pidetään syke korkealla lyönnein, potkuin ja niiden yhdistelmillä. Tunti tekee todella hyvää kireälle niska-hartiaseudulle. Erilaiset lyönnit avaavat tehokkaasti jumiutuneita lihaksia ja saa veren virtaamaan!

LES MILLS BODYSTEP®: Liikkuva tunti, joka kohottaa tehokkaasti aerobista kuntoa ja vahvistaa erityisesti alavartalon lihaksia. Tunnilla askelletaan laudalle mukaansatempaavan musiikin tahtiin. BODYSTEP sopii monille, sillä liikkeisiin tarjotaan myös hypytön vaihtoehto.

STEP: Liikkuva tunti, joka kohottaa tehokkaasti aerobista kuntoa ja vahvistaa erityisesti alavartalon lihaksia. Tunnilla askelletaan laudalle mukaansatempaavan musiikin tahtiin ja tehdään koreografista sarjaa. Tunti sopii niille, kelle stepin perusaskeleet ovat tuttuja. 


SYKEVOIMAHUOLTO: Tällä tunnilla treenataan kolmea eri aluetta: aerobista, lihaskuntoa ja kehonhuoltoa, kutakin osuutta on n. 20 minuuttia. Saat siis kaikki tärkeät osa-alueet tehtyä yhden tunnin aikana hauskasti ja helposti! Aerobinen eli sykeosuus sisältää kiertoharjoittelutyylisesti sykettä nostavia liikkeitä. Saat liikkeisiin hypyllisiä ja hypyttömiä vaihtoehtoja. Lihaskunto-osuudessa tehdään tehokkaita harjotteita suurimmille lihasryhmille omaan tahtiin, välineet tehostavat liikkeitä. Huolto-osuudesssa saadaan lisää liikkuvuutta kehoon ja palaudutaan treenistä.

NnlNAEBI.jpeg

Keho ja mieli

FASCIAMETHOD: FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla tehdään aktiivisia venytyksiä faskialinjoja mukaillen, täsmävenytyksiä ja hierontaa faskiapallolla kehon kireimpiin alueisiin sekä harjoitetaan liikehallintaa.

KEPPIJUMPPA: Keskivartaloa ja hartiaseutua vahvistava ja avaava tunti, jossa välineenä käytetään keppiä. Sopii erityisesti selkä- ja hartiavaivoista kärsiville, sekä kaikille kehonhuoltoa kaipaaville.


LES MILLS BODYBALANCE®: Tunti purkaa kehon ja mielen kireyksiä tai chi´hin, joogaan ja pilatekseen pohjautuvilla liikkeillä. Kehoa ja mieltä huoltavat liikkeet tekevät tunnista lempeän treenin. Tunti kehittää funktionaalista voimaa ja liikkuvuutta.

PILATES: Mattoliikkeistä koostuva pilatestunti. Tunti sopii kaikille ja se kehittää erityisesti syviä keskivartalon lihaksia. Pilates lisää verenkiertoa, syventää hengitystä, sekä parantaa voimaa, notkeutta ja ryhtiä.

VENYTTELY: Kehon lihaksistoa palauttava ja rentouttava lihashuoltotunti. Venytysten ansiosta lihaskireys hellittää, ryhti oikenee ja lihasten suorituskyky palautuu sekä vähitellen kasvaa. Suositellaan kaikille.

YIN JOOGA: Yin joogassa haetaan tasapainoa ja pysähtymistä kaiken dynaamisen tekemisen ja kiireen keskellä. Yin joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lempeästi omaa kehoa kuunnellen. Lihakset saavat olla mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. 

qequcf1g.jpeg

Spinning

IISI SPINNING: Tunnilla poljetaan sisäpyöräilyyn kehitetyllä pyörällä. Iisi-tunnilla nostetaan aerobista kuntoa maltillisilla sykkeillä. Tällä tunnilla hiki virtaa ja jalka- ja pakaralihakset voimistuvat ja kiinteytyvät. Tunnin tasoon pystyy itse vaikuttamaan pyörässä olevalla vastussäädöllä. Spinning on erittäin nivelystävällinen laji, joka sopii kaikenkuntoisille. 

TEMPO SPINNING: Mukaansatempaava kevyt vauhtikestävyystunti spinningpyörällä, jossa lennokas musiikki siivittää menoa! Tämä tunti on hieman Iisi-tuntia raskaampi, mutta tunnin tehoa pystyy itse säätelemään omalla vastuksella, joka löytyy pyörästä. Aerobinen kunto nousee ja hiki virtaa. 

RETRO SPINNING: Hieman Iisi-tuntia raskaampi spinning-tunti, jossa menneiden vuosikymmenten hitit siivittävät menoa! Tunti on kuitenkin Tempo-tuntia kevyempi, vaikka välillä käydään kevyesti vauhtikestävyys sykkeillä.

_DSC8420_edited.jpg

Tanssitunnit

LES MILLS DANCE®: Tällä energisellä UUTUUSTUNNILLA pääset liikkumaan ja uppoutumaan musiikin erilaisiin tunnelmiin. Inspiraatiota on haettu tämän hetken hoteimmista ja popeimmista tanssityyleistä. Tunti on suunniteltu kaikille tanssista innostuneille. Ei vaadi aikaisempaa tanssikokemusta. Tule kokeilemaan tätä piristysruisketta!

AAMU LATTARIT: Tunnilla tanssitaan helppoja lattaritanssien askelsarjoja kevyellä sykkeellä. Koreografiat perustuvat siis lattaritansseihin ja niiden tanssitekniikkaan. Tunti sopii kaikille.

LATTARIT: Anna letkeiden lattarirytmien hurmata ja viedä mukanaan! Tällä tunnilla pääset tutustumaan eri lattaritansseihin, kuten salsa, samba, cha cha, reggaeton ja rumba. Alkulämmittelyiden jälkeen rakennamme pala kerrallaan 2-3 tanssityyliin mukaansatempaavat sarjat. Tuntia ei suositella ihan aloittelijoille.

Palvelut

Aukioloajat

Ota yhteyttä

Täällä me olemme

Kunto Salus Oy

Y-tunnus 3093758-2

Puh: (09) 2713008 / 0505972829 tekstiviestit

 

Sähköposti:

jarvenpaa@kuntosalus.fi

Alhotie 14, 04430 Järvenpää

Sivuston kuvat:

Tuomas Scholz

 

  • Instagram
  • Facebook
bottom of page